Četvrtak, Novembar 12, 2009
Motor Veyrona
Performanse ne bi trebalo nikoga da iznenadjuju, ako se zna kakvog monstruma „vejron“ krije iza ledja vozaca. To cudo tehnike je nastalo tako što je Folksvagen spojio dva svoja V8 agregata. Ta dva motora su povezana na zajednicko kolenasto vratilo, cime cine jedan šesnaestocilindricni motor, kome su cilindri postavljeni u „W“ rasporedu. Cak cetiri snažna turbokompresora upotpunjuju ovu sliku, pa ne cudi to što W16 motor oslobadja cak 1001 KS i što po svojoj konstrukciji daleko više podseca na nešto što bi trebalo da pogoni jahte, a ne mala i 1.890 kg lagana vozila. Ovaj motor je morao da ima neocekivanu konstrukciju, kako bi odgovorio zahtevima po kojima je trebalo da premaši granicu od 400 km/h, a da bude pouzdan i koliko-toliko dugotrajan. O njegovoj monstruoznoj snazi dovoljno govori podatak da mu je za dostizanje 250 km/h, na koliko je velika vecina sportista elektronski ogranicena, potrebno svega 270 KS, odnosno manje od trecine potencijala! Jedan poseban instrument ugraviran je od 0 do 1001, ali on, naravno, ne pokazuje brzinu, vec koliko se snage motora trenutno koristi. Uz ogromnu snagu je ponudjen i izuzetno masivni obrtni moment od 1.250 Nm, koji je dostupan vec pri 2.200 o/min.



